Greet Peters - van Eskert

Wijchen
Hallo! Ik ben Greet Peters- van Eskert.
Fotograferen is al een paar jaar mijn hobby en ik vind het leuk om mijn foto's via mijn blog met jou te delen.
Laat gerust een reactie achter ;-) Dat vind ik ook wel leuk!!

dinsdag 13 september 2011

13-09-2011 fietstocht door de Loonse & Drunense duinen in de Meijerij van 's Hertogenbosch

Vandaag met de auto naar Sint Michielsgestel gereden en vandaar een fietsroute!! Zie hieronder mijn foto-impressie!


Gedenkwaardig moment en monument! Fusilladeplaats van Kamp Vught!!

Op de fusilladeplaats staat een gedenkteken met de namen van de 329 mannen die hier zijn doodgeschoten. Vanuit verschillende gevangenissen werden verzetsmensen naar Vught gebracht en hier vermoord. De daders waren Nederlandse SS'ers, die normaal gesproken de wachttorens bewaakten.
Op 20 december 1947 wordt op de fusilladeplaats een gedenkteken met namen onthuld door prinses Juliana.
Het houten kruis dat achter het gedenkteken staat, is er al eerder neergezet door mensen die in de buurt wonen.
In 1995 en 1996 wordt het gedenkteken beklad. De daders worden niet gevonden.
Naar aanleiding van de bekladdingen maakte een onbekende een gedicht vast aan het hek bij de fusilladeplaats.
Dit gedicht is later in brons gegoten en hangt bij de ingang van het hek.






Ha... ha... het is niet altijd wijn hoor ;-)

Voorbode van de herfst!

Dit bordje hing aan de gevel van een huis. Een voorloper van facebook zeg maar.
Grappig, want hier kwam hij in 1810 voorbij, terwijl ik 'm afgelopen weekend nog zag...

wijze uilen ;-)

1 opmerking:

  1. Cappucino (dat schrijf ik natuurlijk niet goed) of wijn... allebei slecht voor de lijn ;( Maar het rijmt wel!

    BeantwoordenVerwijderen